"Był sobie człowiek"
|
Wiek: 7+ Umiejętności: nauka prewencji przed wirusami i bakteriami.
Było sobie życie - jak pokonać wirusa.
Wspólna zabawa - gimnastyka umysłu
W tej grze “Było sobie życie”, opieramy się na prostej mechanice oraz poczuciu humoru. Wędrujemy pionkiem po planszy. Każde pole jest aktywne i wskazuje nam czynność jaką powinniśmy wykonać. Aby zagrać, nie trzeba posiadać konkretnej wiedzy – dzieci uczą się w trakcie rozgrywki dzięki kafeterii wolnego wyboru w pytaniach zawartych w grze. Tym razem pytania, które są jednym z motorów gry, poruszają problematykę prewencji oraz sposobów walki z wirusami i bakteriami, które atakują ludzki organizm. Oczywiście zestaw pytań uwzględnia prewencję przeciw Covid - 19.
Wiek: 7+ Umiejętności: poznawanie nowych słów i przedmiotów, trening pamięci.
Helo maestro - Quiz - wynalazki, historia, odkrycia.
Wspólna zabawa - gimnastyka umysłu
Urocza gra quizowa z wykorzystaniem planszy. Nasi młodzi gracze poznają wiele ciekawostek na temat wynalazków, wynalazców, wielkich odkryć geograficznych i oczywiście historii. Uczą się również lokalizować te zdarzenia na osi czasu. Każdy gracz ma 2 pionki. Pierwszy służy do ilustrowania progresu w grze, drugi do lokalizowania na osi czasu zdarzeń historycznych. W każdej turze gracze odpowiadają na pytania, ustawiają pionki na osi czasu i zagrywają kartami Hello Maestro, które czasami burzą ustalony porządek na planszy.
Wiek: 7+ Umiejętności: dodawanie i odejmowanie, podstawy wag i miar, trening pamięci.
Była sobie ziemia - ekologiczne miasto.
Wspólna zabawa - gimnastyka umysłu
Zasoby naturalne Ziemi powoli się kurczą, dlatego musimy nauczyć się lepiej dbać o środowisko. Przecież od tego, co zrobimy dziś, zależy to, jak będzie wyglądało życie naszych dzieci i wnuków.
Planszówka została tak pomyślana, by zainteresować nie tylko małych ekologów. Gracze budują miasta (każdy swoje) o zrównoważonym rozwoju, muszą pamiętać m.in. o segregacji odpadów, wykorzystaniu energii z zasobów odnawialnych, odpowiedniej powierzchni terenów zielonych czy ekologicznym transporcie publicznym. Wszystko po to, by mieszkańcom żyło się dobrze, wygodnie i zdrowo.
Wiek: 7+ Umiejętności: poznawanie sportów, zdrowa rywalizacja, trening pamięci.
Był sobie człowiek - Olimpiada
Wspólna zabawa - gimnastyka umysłu.
Olimpiada to gra planszowa, która proponuje zabawę w zawody sportowe. Możesz rozegrać mecz piłki nożnej, powalczyć w turnieju skoku o tyczce albo wziąć udział w chodzie sportowym. Zabawa w Olimpiadę rozgrywa się na dwóch poziomach.
Wędrując po planszy przygotowujesz się do zawodów, a więc uczysz się jak trenować, jaka dieta pomaga budować siłę i tężyznę fizyczną, innymi słowy budujesz formę, którą dokumentują pozyskane żetony Forma. Jak dobrze wiesz, w sporcie obok techniki, liczy się przede wszystkim forma!Zdobyte medale i inne trofea znaczą niewiele, gdy zawodnik ją traci.
Wiek: 7+ Umiejętności: zdrowe odżywianie, zdrowa rywalizacja, trening pamięci.
Było sobie życie - Jedz, biegnij i rośnij zdrowo.
Wspólna zabawa - gimnastyka umysłu.
„Było sobie życie - Jedz biegaj rośnij zdrowo.” – to zabawa, dzięki której każde dziecko może zostać Mistrzem zdrowego odżywiania.Celem gry jest przygotowanie całodziennego jadłospisu na który składają się pierwsze śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolacja.W trakcie wędrówki po planszy, dzieci odpowiadają na pytania dotyczące zdrowego odżywiania, odporności oraz funkcjonowania organizmu i kompletują produkty spożywcze (żetony), dzięki którym układają 5 zbilansowanych posiłków.Wiedza nabyta w trakcie gry kształtuje zdrowe nawyki żywieniowe oraz uczy dzieci komponowania smacznych a przy tym energetycznych posiłków.
Wiek: 7+ Umiejętności: poznawanie kosmosu, trening pamięci, wyobraźnia przestrzenna.
Był sobie kosmos .
Niezwykła podróż aż po krańce układu słonecznego.
W trakcie rozgrywki, polegającej na podróży po dynamicznie przedstawionym Układzie Słonecznym dowiesz się wielu ciekawych rzeczy.Podczas każdej tury, planety Układu Słonecznego przesuwają się na nowe miejsca, co dodatkowo uatrakcyjnia zabawę i wizualnie uświadamia dzieciakom przestrzenne relację między nimi.W trakcie kosmicznej podróży poznajemy osiem planet głównych oraz warunki w jakich odbywają się loty kosmiczne. Gra obfituje w ciekawostki o życiu na stacji kosmicznej oraz miejsc , które odwiedzamy w trakcie rozgrywki.Celem kosmicznej podróży jest pozyskanie próbek do badań naukowych (magiczne kolorowe kryształki) z 4 różnych planet. Gracz, który wróci z nimi pierwszy na Ziemię zostaje zwycięzcą rozgrywki.
Wiek: 7+ Umiejętności: poznawanie świata, zdrowa rywalizacja, trening pamięci.
Było sobie życie.
Poznawanie odpowiedzi na pytanie z różnych dziedzin życia.
Choć celem gry jest zbieranie żetonów (Globina i Hemo), które zdobywa się relatywnie łatwo, trzeba być niezwykle czujnym, bo to, co łatwo przychodzi, jeszcze łatwiej jest stracić. Trzeba uważać na niebezpieczne ataki wirusa, stawać do pojedynków, decydować, kiedy warto wymieniać żetony Globina na żeton Hemo. I tak na marginesie innych zdarzeń poznajemy funkcje śledziony, wątroby, nerek, odkrywamy, przed czym chroni nas mycie rąk.
Wiek: 8+ Umiejętności: historia Polski, trening pamięci, wyobraźnia przestrzenna.
Był sobie człowiek - Historia Polski.
Wspólna zabawa- wspólne odkrywanie Polski!
Jak radzili sobie nasi przodkowie w czasach, gdy nie było Facebooka ani internetu? Jak zdobywali wiedzę i informację o świecie? Co robili by się nie nudzić?
Atrakcyjna mechanika gry wyrównuje szanse dzieci, które nie znają historii w rywalizacji z dorosłymi. Dzięki temu nie ma obaw przed zniechęceniem spowodowanym tzw. brakiem wiedzy historycznej, którą dzieci nabywają w trakcie rozgrywki. Gra zawiera wiele barwnych ciekawostek, którymi dzieci mogą zabłysnąć w szkole.
Wiek: 8+ Umiejętności: pznawanie różnych dyscyplin sportowych, trening pamięci, zdrowa rywalizacja.
Było sobie życie - zostań mistrzem sportu.
Wspólna zabawa w zawody sportowe.
Było sobie życie – Zostań Mistrzem sportu to gra planszowa, która proponuje zabawę w zawody sportowe. Możesz rozegrać mecz piłki nożnej, powalczyć w turnieju skoku o tyczce albo wziąć udział w chodzie sportowym. Grę rozgrywamy na dwóch poziomach.
Wędrując po planszy przygotowujesz się do zawodów, uczysz się jak trenować, a także, jak stosując odpowiednią dietę, budować siłę i tężyznę fizyczną,innymi słowy budujesz formę, którą dokumentują pozyskiwane w trakcie gry żetony Forma.Gdy zatrzymasz się na polu Zawody Sportowe ogłaszasz zawody i postępujesz zgodnie z zasadami opisanymi na kartach.
Wiek: 8+ Umiejętności: geografia, trening pamięci, zdrowa rywalizacja.
Byli sobie podróżnicy.
Edukacyjna gra planszowa na podstawie kultowego filmu Alberta Barille.
Podczas wspólnej zabawy dowiesz się wielu ciekawych rzeczy. Obok historii odkryć geograficznych poznasz tajemnice egzotycznych miejsc. W czasie niezwykłej podróży odkryjesz najwyższe szczyty, najdłuższe rzeki najgłębsze oceany. Twoim celem będzie odnalezienie skarbu. Najpierw szukasz fragmentów mapy ukrytej w pływających butelkach. Na mapie odnajdziesz miejsca, gdzie może być schowany papirus z elementami szyfru otwierającego skarbiec. Gdy masz już szyfr, pozostało ci tylko... dotrzeć skarbca... i tu może czekać cię niespodzianka. Nawet jeżeli pokonałeś piratów, ominąłeś mielizny, poradziłeś sobie z działaniami magicznej busoli, to jeszcze nie gwarantuje sukcesu. Są 4 możliwe lokalizacje skarbca. Twój kod otwiera tylko jeden nich.
Wiek: 7+ Umiejętności: historia i rozwój człowieka, trening pamięci, zdrowa rywalizacja.
Był sobie człowiek.
Edukacyjna gra planszowa na podstawie kultowego filmu Alberta Barille.
Gra polega na wędrówce przez historię rozwoju człowieka. By wystartować, przenosimy się do epoki kamienia łupanego. Wędrujemy przez czasy prehistoryczne i starożytne do średniowiecza, potem renesansu, by przez XVIII i XIX wiek wkroczyć w czasy nam współczesne. Podczas wędrówki poznajemy zwyczaje ludzi z minionych epok, walczymy z atakującym niespodziewanie zbójem, ścieramy się w pojedynkach. Trzeba wiele sprytu, pomysłowości i oczywiście inteligencji, by okazać się lepszym od innych. Jak zawsze, możemy liczyć na pomoc Mistrza.
Wiek: 8+ Umiejętności: poznawanie pierwszych wynalazków, trening pamięci, wyobraźnia przestrzenna.
Byli sobie wynalazcy.
Edukacyjna gra planszowa na podstawie kultowego filmu Alberta Barille.
Koło, pierwszy samolot, maszyna parowa… Chcesz poznać wynalazki, które zmieniły bieg historii ludzkości? Ta gra planszowa z pewnością przypadnie Ci do gustu! Razem z Mistrzem gracze poznają wyjątkowych ludzi i ich niezwykłe odkrycia, które mają wpływ na nasze życie aż po dzień dzisiejszy.