Seria edukacyjnych gier planszowych Tematyczne gry planszowe, które ułatwiają naukę w ramach edukacji wczesnoszkolnej.
|
Wiek: 8+ Umiejętności: Historia Polski, zdrowa rywalizacja.
Nasza Polska.
Gra jako pomoc dydaktyczna.
Gra, która łączy pokolenia przygotowana z myślą o 100-tnej rocznicy niepodległości Polski. Gracze przesuwają swoje pionki od pola Start w kierunku Mety. Po drodze losują Karty z pytaniami, które podzielone są na cztery okresy: Odzyskanie niepodległości i Bitwa Warszawska, II Wojna Światowa i Okupacja, czasy PRL-u, Solidarność i wejście Polski do Unii. Pod każdym pytaniem umieszczone są trzy odpowiedzi, w tym jedna prawidłowa. Po udzieleniu odpowiedzi gracze otrzymują ustaloną kwotę Marek Polskich. Gdy gracz nie zna odpowiedzi może za odpowiednią kwotę kupić podpowiedź lub odrzucić jedną błędną odpowiedź. Osoba, która pierwsza dotrze do METY przerywa rozgrywkę. W tym momencie podliczane są pieniądze zebrane przez każdego gracza. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej Marek Polskich. Dla większej ilości graczy można wprowadzić rozgrywki drużynowe..
Wiek: 6+ Umiejętności: nauka czytania i pisania.
Sy-la-bo-ma-nia.
Gra planszowa i układanka dla dzieci
Połącz sylaby w pary aby powstał wyraz! Do obrazka należy dopasować odpowiednie sylaby, aby powstała nazwa przedmiotu. Sylabomania kształci umiejętności ważne w nauce czytania i pisania. Rozwija analizę i syntezę wzrokową i słuchową. Pomocna w nauczaniu początkowym. Gra jest obowiązkowym wyposażeniem każdej biblioteki szkolnej oraz klas wstępnego nauczania w szkole podstawowej.
Wiek: 6-10 lat Umiejętności: nauka języka angielskiego, ćwiczenie wymowy, percepcja wzrokowo słuchowa.
Językomania.
Pierwsze kroki w nauce języka angielskiego.
Gra planszowa i układanka przygotowana z myślą o dzieciach, które rozpoczynają swoją przygodę z językiem angielskiego. Gracze poruszają się po planszy w kierunku mety i po drodze rozwiązują zadania – z sylab tworzą wyrazy w języku angielskim. W samej układance do wylosowanego obrazka należy dopasować odpowiednie sylaby, aby powstała nazwa przedmiotu z obrazka. Językomania kształci umiejętności ważne w nauce czytania i pisania po angielsku. Układając wyrazy z odpowiednich sylab, młodzi gracze przyswoją sobie pisownię wielu nowych słówek, a czytając powstałe wyrazy na głos lub tworząc z nimi krótkie zdania, czy dialogi wyćwiczą wymowę. Rozwija analizę i syntezę wzrokową i słuchową. Pomocna w nauczaniu początkowym. Do gry jest dołączona instrukcja z różnymi propozycjami zabawy.
Wiek: 6-10 lat Umiejętności: nauka czytania i pisania.
Sylaby - układanka.
Wspólna zabawa - gimnastyka umysłu.
Układanka "SYLABY" kształci umiejętności ważne w nauce czytania i pisania. Do obrazka należy dopasować odpowiednie sylaby, aby powstała nazwa przedmiotu. Podczas zabawy dzieci rozwijają analizę i syntezę wzrokową i słuchową. Pomocna w nauczaniu początkowym.
Ta układanka może być bardzo przydatna w trakcie zajęć w szkole podstawowej jako pomoc dydaktyczna.
Wiek: 5+ Umiejętności: pisownia wyrazów trudnych, nauka pisania.
Ortografia na 6.
Wspólna zabawa - gimnastyka umysłu.
Gra, podczas której dziecko przyswaja pisownię wyrazów trudnych, często nie dających się uzasadnić żadną regułą. Podczas zabawy dziecko rozwija umiejętności ważne w nauce pisania. Gracze poruszają się po planszy. Na planszy znajdują się kolorowe pola, do których przypisane są różne polecenia. Gracze zmierzają w kierunku „Mety”, a po drodze rozwiązują zadania wynikające z niektórych pól. Za prawidłowe rozwiązania otrzymują żetony z „buźką”. Wygrywa gracz, który zbierze najwięcej „buziek”.
Wiek: 6+ Umiejętności: nauka mnożenia liczb, zdrowa rywalizacja.
Tabliczka mnożenia .
Gra jako pomoc dydaktyczna.
Gra przeznaczona dla dzieci od lat 6-u. Proponujemy grę, podczas której dzieci w mig nauczą się na pamięć tabliczki mnożenia. Pierwszy zawodnik rzuca kostką. Uzyskana ilość punktów wskaże, które zadanie z na planszy należy rozwiązać. Zawodnik podaje wynik działania, wybiera z ramki kamień z zadaniem wylosowanym na dużej planszy i sprawdza prawidłowość udzielonej odpowiedzi z drugiej strony kamienia. Jeżeli odpowiedź jest prawidłowa zawodnik kładzie ten kamień na planszy zadaniem do góry i ustawia obok pionek. Wygrywa gracz, który pierwszy dotrze do Mety. To jedna z trzech propozycji zabawy.
Wiek: 6-10 lat Umiejętności: poznawanie liczb i znaków matematycznych.
Liczmania - gra planszowa.
Dwie gry planszowe dla dzieci w wieku 6-10 lat.
To idealne uzupełnienie szkolnego nauczania z zakresu matematyki. Gry wymagają używania terminologii związanej z matematyką. Mają na celu kształtowanie pojęcia liczby, odróżnianie znaków matematycznych oraz doskonalenie techniki rachunkowej. Podczas zabawy dzieci rozwiązują na planszy działania matematyczne. Każdy prawidłowy wynik to przesunięcie pionka na planszy bliżej Mety. Do gry dołączone są liczmany, które mogą posłużyć do poznawania liczb oraz znaków matematycznych.
Wiek: 6+ Umiejętności: poznawanie znaków matematycznych i figur geometrycznych, działania matematyczne.
Liczmany i figury.
To idealne uzupełnienie szkolnego nauczania z zakresu matematyki.
Podczas zabawy dzieci rozwiązują działania matematyczne, używają terminologii związanej z matematyką. Poznają znaki matematyczne, oraz podstawowe figury geometryczne. Ciekawa układanko która rozwija rozpoznawanie zasad matematycznych, dobre uzupełnienie pomocy dydaktycznych dla pierwszych klas szkoły podstawowej i klas zerowych.
Wiek: 4-8 lat Umiejętności: nauka segregacji śmieci.
Akcja segragacja.
Poznaj zasady segregowania śmieci!
Jedną z najpopularniejszych form ochrony środowiska jest segregacja śmieci, która w kolejnym etapie pozwala na przetwarzanie ich w procesie recyklingu. Dzięki grze „Akcja Segregacja” dzieci poznają zasady segregowania śmieci, w którym pojemniku trzeba umieścić poszczególne odpady. Co zaliczamy do odpadów szklanych, papierowych, plastikowych, zmieszanych czy też bio? Które odpady powinny trafić do PSZOK-u i co to są „gabaryty”? W instrukcji dzieci znajdą pięć różnych propozycji rozgrywek.
Wiek: 4-6 lat Umiejętności: rozpoznawanie kolorów roślin i zwierząt.
Poznajemy kolory.
Nauka rozpoznawania barw.
Świat wokół nas jest pełen kolorów. Układanka pomaga dzieciom w nauce rozpoznawania barw przedmiotów, roślin i zwierząt. Zawiera 48 puzzli, które prawidłowo połączone utworzą 12 zestawów. „Czarne przegrywa, kolor wygrywa, w kolory grajmy dziś…” - śpiewaliśmy w znanej „Piosence KOLOROWEJ”. Grajmy więc w kolory! Ten zestaw jest bardzo dobrym uzupełnieniem w trakcie prowadzenia zajęć rewalidacyjnych oraz jako pomoc edukacyjna w domu i przedszkolu.
Wiek: 4-6 lat Umiejętności: historia i rozwój człowieka, trening pamięci, zdrowa rywalizacja.
Poznajemy czas - która godzina ?.
Układanka przybliżająca dzieciom działanie zegara.
Układanka przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym. Zawiera 24 elementy , które należy połączyć w pary tak, aby zegar wskazówkowy i zegar elektroniczny wskazywały tę samą godzinę. Sekunda, minuta, kwadrans, godzina, doba, czas, zegar – z tymi słowami spotykamy się już od wieku przedszkolnego, przez całe życie. Dla przedszkolaka czas to abstrakcja, coś czego nie można dotknąć. Układanka przybliży dzieciom działanie zegara a także pomoże im zaplanować dzień.
Wiek: 4+ Umiejętności: nauka kodowania i programowania.
Kodowanka - Bajki ulobione.
Od kodowania do programowania.
Kodowanka BAJKI zawiera obrazki przedstawiające scenki z czterech bajek: Pinokio, Calineczka, Królewna Śnieżka, Czerwony Kapturek. Każdy obrazek został podzielony na 25 kwadratowych elementów. Z tyłu, na koszulce każdego elementu znajduje się kod na kolorowym tle. Każda bajka ma swój kolor. Należy umieścić w książeczce wszystkie elementy jednego koloru według kodów umieszczonych z boku w otwartej książeczce. Jeżeli elementy zostaną prawidłowo ułożone, po zamknięciu książeczki i odwróceniu jej w okienku pojawi się obrazek z bajki. Kodowanka wprowadzi dzieci do świata programowania. Gra uczy logicznego myślenia, postępowania według zasad, cierpliwości i wytrwałości. Wspiera rozwój twórczego myślenia. Zabawa jest doskonałym treningiem formułowania problemów oraz poszukiwania niestandardowych rozwiązań.
W XIX edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku gra otrzymała Nagrodę Główną. Kategoria: Gry dla dzieci w wieku 0-7 lat.
Wiek: 4+ Umiejętności: nauka kodowania i programowania.
Kodowanka - Emocje zakodowane.
Od kodowania do programowania.
Zadaniem dziecka jest ułożenie „buźki” w ramce według wylosowanego kodu. Dziecko losuje pasek z zakodowanym zadaniem i wybiera odpowiednie elementy „buźki”. Wybrane elementy wsuwa do zamkniętej okładki według wylosowanego kodu. Następnie otwiera okładkę i sprawdza czy „buźka” została prawidłowo ułożona (według rysunków znajdujących się w instrukcji). Na koniec można zachęcić dziecko aby nazwało emocje przedstawione na ułożonej buźce i opisało co oznaczają te emocje. Gra uczy logicznego myślenia, postępowania według zasad, cierpliwości i wytrwałości. Wspiera rozwój twórczego myślenia. Zabawa jest doskonałym treningiem formułowania problemów oraz poszukiwania niestandardowych rozwiązań. Do kodowanki dołączony jest zestaw Memory z emocjami.
Wiek: 4-6 lat Umiejętności: dopasowanie elementów i kształtów.
PIZZA Bambino.
Układanka dla najmłodszych.
Zawiera 36 trójkątnych elementów, które zawierają charakterystyczne składniki dla sześciu różnych rodzajów pizzy: Americana, Pepperoni, Hawajska, Capricciosa, Vegetariana i Margherita. Zadaniem graczy jest wybrać 6 trójkątnych elementów pizzy, z których powstanie pizza jednego rodzaju. Do układanki jest dołączona instrukcja z różnymi propozycjami zabawy.Ten typ układanki jest przydatny w trakcie prowadzenia prostych zabaw edukacyjnych w przedszkolu, ćwiczy rozpoznawanie przedmiotów oraz dopasowanie elementów.
Wiek: 4-6 lat Umiejętności: dopasowanie elementów i kształtów.
SKLEP Bambino.
Układanka dla najmłodszych.
Zawiera 4 sklepowe kosze, 4 listy zakupów i 53 żetony z produktami. Zadaniem dzieci jest znalezienie dziewięciu produktów z „Listy zakupów” i umieszczenie ich w posiadanym koszyku. Do układanki jest dołączona instrukcja z różnymi propozycjami zabawy. Ten typ układanki jest przydatny w trakcie prowadzenia prostych zabaw edukacyjnych w przedszkolu, ćwiczy rozpoznawanie przedmiotów oraz dopasowanie elementów.
Wiek: 5+ Umiejętności: ćwiczenie pamięci i koncentracji, zdrowa rywalizacja.
MNIAM - Memory.
Układanka dla najmłodszych.
Dzieci szukają takich samych obrazków. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par. Gra pamięciowa, rozwija analizę i syntezę wzrokową, wspomaga funkcje kojarzenia i rozpoznawania przedmiotów. Układanki typu memory są bardzo dobrym ćwiczeniem na poprawienie koncentracji, skupienia. Kolorowe obrazki uczą również kojarzenie przedmiotów i poprawiają percepcje wzrokową.
Wiek: 5+ Umiejętności: ćwiczenie pamięci i koncentracji, zdrowa rywalizacja.
ZWIERZĘTA - Memory.
Układanka dla najmłodszych.
Dzieci szukają takich samych obrazków. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par. Gra pamięciowa, rozwija analizę i syntezę wzrokową, wspomaga funkcje kojarzenia i rozpoznawania przedmiotów. Układanki typu memory są bardzo dobrym ćwiczeniem na poprawienie koncentracji, skupienia. Kolorowe obrazki uczą również kojarzenie przedmiotów i poprawiają percepcje wzrokową.